Het eerste ècht mobile WK – 42bis

Het WK in Brazilië wordt gezien als het meest mobile en social sportevenement ooit. Een studie van IAB brengt in beeld hoe mensen over de hele wereld gebruikmaken van diverse schermen om informatie op te halen of om contact te leggen met anderen. Bonus: je kunt er tips voor broadcasters, stadions en marketingteams uithalen over hoe zij mobile technologie in kunnen zetten om er het meeste uit te halen.

Dit artikel verscheen op 42bis.

Vanavond vlamt Oranje weer. In de studie ‘2014 World Cup: A Global Mobile Perspective‘ van Interactive Advertising Bureau (IAB), zegt wereldwijd 48% van de supporters dat ze een mobile device gebruiken om dichterbij de actie op het veld te komen. In de aanloop naar het WK steeg het aantal voetbal-gerelateerde searches van Google met 233%. Twitter verwacht topscores en grote merken als Adidas en Nike geven meer uit aan digital advertising dan aan TV. Vooral het laatste vind ik persoonlijk zeer interessant. TV verliest meer en meer terrein aan online.

Op de site van IAB kan je het rapport downloaden. Geen tijd? Via onderstaande infographic haal je de highlights er snel uit. En vanavond, winnen natuurlijk! Mèt smartphone aan onze zijde.

 

Bron: IAB

Bron: IAB

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s