Vier Snelle Links – 19 juni 2014

How to Use Tech Like a Teenager
Wat kunnen we leren van het gedrag van jongeren, als het aankomt op het gebruiken van devices? Hoe verschilt dit van de gewoonten van de ‘oude’ garde?

The Tech and Pizza Problem: Why Your Product Must Deliver More in Less
Heel fijn artikel over de opzet van mobiel-werken diensten. De schrijver beschrijft de fantastische ‘joy in 15 seconds’ stelregel die hij hanteert. Diensten namens het bedrijf moeten goed, snel en prettig werken, waarbij ze direct een verbetering opleveren voor medewerkers die ze gebruiken.

Driverless cars are cool, but the network layer that will run them is even cooler
Mee eens: de auto’s zelf zijn niet de grootste uitdaging, het gaat om het organiseren van het samenspel tussen al die auto’s. Daarnaast moet er wat mij betreft nog een extra aandachtspunt aan toegevoegd worden: hoe steekt het straks juridisch in elkaar? Wie ‘rijdt’ er en is dus aansprakelijk? De niet-sturende bestuurder? De maker van de auto? …?

Amazon’s Fire Phone Introduces Firefly, A Feature That Lets You Identify (And Buy!) Things You See In The Real World
Een meesterlijke zet van Amazon. Ze introduceren een telefoon en daar bovenop een tool die je in staat stelt ‘point and buy’ toe te passen: Firefly. Je telefoon herkent met behulp van camera en microfoon producten, kunst, liedjes en in feite vanalles dat je zou willen hebben. Aangezien het een Amazon-telefoon is, de grote online retailer, kom je direct uit op de bestelpagina van… Amazon. Je klikt en het boek, beeld of liedje is van jou. Het uitbrengen van de telefoon brengt dus een enorme stroom klanten naar de core business van het bedrijf: online winkelen.
Om dit nog meer te versterken, biedt het bedrijf ook een SDK voor Firefly, een ontwikkelpakket voor developers, om de tool zelf te gebruiken en onderdeel te maken van andere diensten. Twee vliegen (pun intended) in een klap: Amazon verkoopt telefoons die de gebruiker direct naar de online shop brengt èn zorgt er tegelijkertijd voor dat de tool beschikbaar komt binnen talloze andere diensten.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s