Vier Snelle Links – 4 juni 2014

Longreads: zo zet je ze in voor content marketing
Teksten op internet moeten kort en bondig zijn. Al jaren het adagium. Een uitgangspunt dat nu echter aan het veranderen is. Lange artikelen keren terug. Maar, het medium is en blijft anders dan een magazine of krant. Hoe pak je dit dan aan? Puntsgewijze tips!

For Instagram, a Photo-Editing System of Uncommon Power 
Het wordt nu nog gemakkelijker om de volgers van je account groen te laten zien van jaloezie over je perfecte leven: nieuwe opties in Instagram. Dit artikel koppelt ‘Instagram-jealousy’ (een echt bestaande term) aan een review van de nieuwe features.

Facebook: Do not release your new app feature that listens to users’ conversations
Facebook’s app heeft een nieuwe feature: via je microfoon muziek en tv shows herkennen, zodat je fragmenten kunt delen met vrienden. Enig natuurlijk, ware het niet dat je daarmee dus toegang geeft tot je microfoon als luister-apparaat. En dat levert heel wat privacy vraagstukken op. Nu is er een petitie opgestart om Facebook de keus te laten heroverwegen.

What is mainstream content?
De website Gov.uk van de Britse overheid wordt gezien als een van de best practices voor overheidswebsites. Vanuit de Rijksoverheid kijken we hier dus ook goed naar. Handig is dat de beheerders van Gov.uk een blog bijhouden waarop ze alle ontwikkelingen beschrijven en delen hoe ze zaken aanpakken. Ik kwam daar dit artikeltje tegen over diverse soorten content. Hun uitgangspunten en keuzes zijn toegespitst op overheidsinformatie, maar bruikbaar voor veel meer organisaties.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s