Vier Snelle Links – 19 mei 2014

Hoe reclameman Don Draper het verliest van Big Data
Ik houd van De Correspondent. Opnieuw een uitstekend stuk over Big Data, met onder meer deze mooie quote: ‘Reclamebureau’s denken dat creativiteit hun meerwaarde is. Dat klopt niet’.

LuisterBieb App
‘Lange autorit voor de boeg?. Download gratis LuisterBieb app’, deze tweet van de Bibliotheek trok mijn aandacht. Afgelopen zomer ontdekte ik hoe lekker het kan zijn om een paar uur achter elkaar, op weg naar je vakantiebestemming, een luisterboek aan te zetten in de auto. De tijd vliegt voorbij. Deze app wordt dan waarschijnlijk ook een van mijn favorieten. Hoe heerlijk! Zelfs als niet-lid kan je gratis luisteren. De aangeboden titels zijn prima, een paar voorbeelden: Alleen maar nette mensen, Ik Jan Cremer, De zwarte met het witte hart en voor degenen die er van houden: De Hongerspelen.

Facebook Just Added A Button That Lets You Ask Your Friends Why They’re Single
Suuuuper handig natuurlijk (…)

Matter will be created from light within a year, claim scientists
Geen online-nieuws, deze link, maar zo fascinerend dat ik het niet kan laten deze te plaatsen.

Geef een reactie

